De ce se defecteaza turbosuflanta

De ce se defecteaza turbosuflanta?

0 Shares
0
0
0

Masina este una dintre necesitatile oamenilor in viata de zi cu zi, dat fiind faptul ca este folosita pentru deplasare. Atunci cand detii un autoturism, poti merge oricand doresti si oriunde doresti, fara a depinde de transportul in comun sau de alte persoane.

Chiar daca exista soferi care prefera masinile cu motor pe benzina, sau mai nou masinile electrice sau masinile hibrid, inca masinile diesel sunt cele mai apreciate in Romania.

Foarte multi soferi isi aleg asemenea masini datorita avantajelor pe care le au motoarele diesel, insa ceea ce nu multi soferi stiu la inceput, este ca daca nu stiu sa conduca o masina diesel ca la carte, pot ajunge sa suporte unele costuri foarte mari ale reparatiilor, iar aici ne gandim la turbo in primul rand.

Exista situatii in care soferii care conduc atat de defectuos incat isi strica turbosuflanta, ajung sa plateasca sute sau chiar mii de euro pentru remedierea problemei. Cei mai multi dintre acestia isi indreapta atentia spre turbosuflante de la AutoNik, pentru a-si cumpara o turbosuflanta compatibila, la cel mai atractiv pret.

Exista si soferi care atunci cand au turbo defect, isi indreapta atentia spre AutoNik, cu scopul de a-si repara turbosuflanta. Cert este insa faptul ca, fie ca discutam despre o inlocuire turbosuflanta, fie discutam despre o reconditionare turbo, costurile vor fi mari. Cu cat masina este mai noua si de la un producator auto mai bine cotat, cu atat turbosuflanta va avea un pret mai mare.

Mai multe detalii insa despre turbosuflante si de ce se defecteaza acestea, puteti afla in continuare, si este recomandat sa cititi, mai ales daca detineti sau intentionati sa cumparati un autoturism diesel.

Ce trebuie sa stiti despre turbosuflanta

Turbosuflanta este o componenta care contribuie la cresterea puterii motorului, dar dezavantajul ei este ca are nevoie de o intretinere atenta, dat fiind faptul ca este o componenta care se roteste cu o viteza foarte mare.

Tinand cont de acest detaliu, este deosebit de important ca soferii sa se asigure ca sunt constienti de toate aspectele care au legatura cu exploatarea corecta a turbinei.

De cele mai multe ori, aceasta componenta se defecteaza datorita accelerarilor bruste. Exista soferi care si-au creat un prost obicei din a accelera brusc, iar acest lucru poate fi daunator pentru turbina masinii.

Apoi, o alta cauza datorita careia turbosuflanta masinii are de suferit, este depunerea de funingine pe paleti care dezechilibreaza ansamblul racirii bruste si lipsei ungerii.

Multi soferi urmeaza o legenda urbana care spune ca trebuie accelerat brusc astfel incat funingina sa fie aruncata de pe paletii turbinei. Trebuie precizat insa ca o asemenea procedura brusca de accelerare de la 1000 – 1888 rpm, la turatii de 3500 rpm, poate provoca ruperea axului sau a paletilor turbinei, din cauza suprasolicitarii din axul turbinei.

Soferii trebuie sa stie ca funingina se depune pe paletii turbinei dat fiind faptul ca ei conduc subturat. Chiar si motorina de calitate proasta poate fi de vina pentru defectarea turbosuflante; la fel ca si defectiunile aparute la sistemul de injectie.

De precizat este faptul ca, dupa ce ajungeti la destinatie, pentru ca sa evitati racirea brusca a turbinei, este indicat sa lasati masina intre un minut si trei minute la relanti, dat fiind faptul ca in acest el, paletii turbinei se vor raci gradual.

In acest fel, veti evita problemele amintite anterior. In caz contrar, exista sanse mari de defectare a turbinei, iar vestile nu vor fi foarte bune, dat fiind faptul ca va fi nevoie sa suportati costuri mari, indiferent de solutia aleasa (reconditionarea turbinei defecte sau inlocuirea turbosuflantei cu o piesa compatibila, special aleasa de la AutoNik).

 

0 Shares
You May Also Like