Diferitele tipuri de sticla utilizate in vehiculul tau

Diferitele tipuri de sticla utilizate in vehiculul tau

0 Shares
0
0
0

Te-ai intrebat vreodata care este diferenta dintre geamul de pe parbriz si celalalt geam din masina ta?

Astazi, va vom educa cu privire la diferenta dintre aceste geamuri

Diferenta dintre sticla de parbriz si alte sticle din masina mea

Sticla securizata este utilizata in toate geamurile auto. Acesta este fabricat pentru a reduce probabilitatea de ranire, in cazul in care se sparge. Parbrizele sunt realizate dintr-un proces de laminare, iar sticla de parbriz a masinii tale este realizata din sticla laminata, care este conceputa pentru a oferi cele mai inalte niveluri de siguranta in caz de accident.

Sticla laminata este compusa din doua bucati de sticla, cu un strat subtire de vinil intre ele. Cele trei piese sunt laminate impreuna prin aplicarea caldurii si presiunii intr-un cuptor special numit autoclava.

Atunci cand un obiect mic loveste o bucata de sticla securizata, in mod normal, numai stratul exterior al parbrizului care este lovit este rupt. Si in situatii de impact sever, sticla “se rupe”, dar de obicei nu se rupe, deoarece bucatile de sticla sparte adera de obicei la acoperirea interioara de vinil.

Geamurile laterale si cele din spate sunt realizate din sticla calita. Aceasta este sticla produsa prin incalzirea sticlei la mai mult de 1.100 ° F, apoi racirea rapida a acesteia. Acest proces de “temperare” face ca sticla sa fie de multe ori mai puternica decat sticla neingradita de aceeasi grosime.

Daca este sparta, sticla securizata este proiectata sa se dezintegreze in bucati mici de sticla de dimensiunea sarii de roca. Nu ar trebui sa existe bucati mari, zimtate de sticla care sa raneasca soferul sau pasagerii.

Fiecare parte a unei masini noi vine de la producatorul de echipamente originale (OEM), inclusiv parbrizul. Aceasta sticla indeplineste specificatiile originale de siguranta si calitate, cum ar fi sticla cu care a venit din fabrica.

Parbrizele pot parea simple, dar sunt de fapt realizate din doua bucati de sticla care se indoaie intr-un mod foarte precis. Daca un parbriz nu indeplineste specificatiile exacte ale producatorului, acesta nu va incapea cu precizie in masina dvs.

Cel mai bun mod de a asigura o potrivire exacta este de a utiliza un parbriz produs dintr-un accesoriu conceput conform specificatiilor producatorului. Sticla OEM este garantia ca acest lucru sa intamplat. Vezi aici Parbrize Acasa.

Sticla securizata vs sticla stratificata

Te intrebi ce tip de sticla este cel mai bun pentru vehiculul tau, intre parbriz sau sticla din spate?

Iata ce trebuie sa stii despre sticla securizata si laminata.

Sticla securizata

Sticla securizata, cunoscuta si sub numele de sticla calita, este creata prin incalzirea si racirea rapida a unei bucati standard de sticla pre-taiate intr-un cuptor de calire. Bucata de sticla pre-taiata, cu muchii, este incalzita la aproximativ 1200 ° F. Dupa incalzire, sticla se raceste rapid. Acest proces este cunoscut sub numele de racire.

Temperarea produce o bucata de sticla intarita, care este de patru pana la cinci ori mai puternica decat inainte de procesul de temperare. Sticla securizata a produsului final este mai dificil de spart.

Cat de important este parbrizul?

Cand mergi sa cumperi o masina noua, ce cauti? Pentru majoritatea oamenilor, caracteristicile de asistenta pentru sofer, performanta, kilometrajul si aspectul sunt preocuparile principale. Parbrizul  masinii  nu reuseste sa primeasca aproape niciodata atentie. Aceasta atitudine a proprietarilor de masini continua si dupa cumpararea masinii, motiv pentru care alte piese auto primesc ingrijire si intretinere corespunzatoare, dar parbrizul este in mare parte trecut cu vederea. Nu este o priveliste neobisnuita sa vezi oameni conducand cu parbrizul deteriorat.

 

Parbrizul  masinii  este o componenta esentiala de siguranta a masinii dumneavoastra, conceputa pentru a oferi protectie maxima ocupantilor vehiculului. In mod obisnuit, sticla laminata este folosita pentru a face parbrize. Sticla laminata cuprinde doua foi de sticla cu un strat intermediar de polivinil butiral (PVB), legate intre ele pentru a forma o singura bucata uniforma de sticla de masina .

Acest strat intermediar PVB opreste geamul parbrizului sa se sparga ca sticla obisnuita, protejandu-va astfel pe dumneavoastra si pe ceilalti ocupanti ai masinii de orice rani grave in cazul nefericit al unui accident sau coliziuni.

In primul rand,  parbrizul masinii  ofera o vedere clara asupra drumurilor si a traficului din fata soferului. O vedere fara obstacole a drumurilor este de cea mai mare importanta, deoarece va permite sa conduceti vehiculul in siguranta, fara a intra in situatii care va pun viata in pericol.

Unul dintre scopurile centrale ale unui  parbriz auto  este acela de a actiona ca un „scut” sau strat de protectie si de a proteja pasagerii si interiorul masinii de elementele exterioare precum ploaie, praf, pietre, resturi etc. Geamul laminat al parbrizului este cunoscut ca are o rezistenta mare la patrundere, ceea ce asigura siguranta deplina.

Daca nu purtati centura de siguranta, sticla laminata a parbrizului va poate impiedica sa fiti aruncat din vehicul in caz de accident. In plus, sticla stratificata localizeaza, de asemenea, deteriorarea in punctul de impact, datorita caruia vizibilitatea in alte parti ale  parbrizului masinii  nu este periclitata.

0 Shares
You May Also Like