Alegerea uleiului de motor corect pentru masina ta poate parea descurajanta, dar cel mai bun mod de a incepe, este sa verifici manualul proprietarilor pentru producatorii de autovehicule. Incepeti apoi cu alegerea unui anumit brand de ulei de motor, cum ar fi Shell Romania, verificand simbolul care indica faptul ca uleiul a fost testat si indeplineste standardele.
In plus, exista o denumire de serviciu de 2 caractere pe bidon. Cele mai recente standarde de servicii API sunt “SL”. SL se refera la un grup de teste de laborator si de motor, inclusiv cele mai recente serii pentru controlul depozitelor la temperaturi ridicate.
A treia sarcina este sa alegeti vascozitatea (grosimea) potrivita pentru temperaturile la care vehiculul tau functioneaza in mod normal (verifica manualul de utilizare) si ai terminat.
Intelegerea etichetelor
Acestea sunt etichetele pe care le veti gasi pe fiecare recipient de ulei de motor de reputatie. Simbolul API din dreapta va spune daca uleiul corespunde cu actuala clasa de service SL (C pentru motoarele diesel). Acesta ofera, de asemenea, numarul viscozitatii si iti spune daca uleiul a trecut testul de conservare a energiei. Simbolul din partea stanga indica faptul ca uleiul a trecut incercarile enumerate pentru serviciul SL.
Este uleiul, intr-adevar, sangele unui motor? Aceasta este o analogie de mult timp populara, dar, intr-adevar, nu este o descriere exacta. Sangele transporta substante nutritive in celule, dar aerul este cel care transporta combustibil – “nutritia” – pentru un motor. Cu toate acestea, fara ulei pentru lubrifierea si racirea pieselor in miscare, motorul va functiona doar pentru cateva secunde, apoi se va opri. Deci, da, uleiul este important.
Uleiul este atat de important incat ne dorim unul dintre cele mai bune pentru motor, desigur, pentru un pret bun si toate acestea le poti gasi doar la uleiurile Shell Romania.
Viscozitate
Viscozitatea (rezistenta fluidului la curgere) este evaluata la 0 ° F (reprezentata de numarul precedent “W” [pentru Winter]) si la 212 ° F (reprezentat de al doilea numar in denumirea vascozitatii). Deci, uleiul de 10W-30 are o vascozitate mai redusa la rece si la cald decat la 20W-50.
Uleiul de motor se subtieaza in timp ce se incalzeste si se ingroasa pe masura ce se raceste. Deci, cu aditivii potriviti pentru a rezista la subtierea prea mare, un ulei poate fi evaluat pentru o vascozitate cand este rece, altul cand este fierbinte. Cu cat este mai rezistent la subtiere, cu atat este mai mare numarul al doilea (10W-40 fata de 10W-30, de exemplu) si asta e bine. In mod normal, uleiul mai gros, in general, ajuta mai bine si mentine un film mai bun de lubrifiere intre piesele in miscare.
La sfarsitul temperaturii joase, uleiul trebuie sa fie rezistent la ingrosare, astfel incat sa curga mai usor in toate partile mobile din motor. De asemenea, daca uleiul este prea gros, motorul necesita mai multa energie pentru a intoarce arborele cotit, care este partial scufundat intr-o baie de ulei.
Grosimea excesiva poate face mai dificila pornirea motorului, ceea ce reduce economia de combustibil. Un ulei de 5W este de obicei ceea ce este recomandat pentru utilizarea in timpul iernii. Cu toate acestea, uleiurile sintetice pot fi formulate pentru a curge chiar mai usor atunci cand sunt reci, astfel incat acestea pot sa treaca teste care indeplinesc ratingul de 0W.
Odata ce motorul functioneaza, uleiul se incalzeste. Cel de-al doilea numar in clasa de vascozitate – “40” in 10W-40, de exemplu – va spune ca uleiul va ramane mai gros la temperaturi ridicate decat unul cu un al doilea numar inferior – “30” in 10W-30 , de exemplu.
De ce atatea uleiuri?
Uitati-va pe rafturile din magazinele de piese auto si veti vedea uleiuri etichetate pentru toate tipurile de scopuri specifice: motoare de inalta tehnologie, masini noi, vehicule cu kilometraj mai mare, SUV-uri grele / off-road. In plus, veti vedea o gama larga de vascozitati.
Daca citesti manualul de utilizare, vei sti ce recomanda producatorul masinii pentru un vehicul nou-nout. Manualul poate include o referire la uleiurile de conservare a energiei, ceea ce inseamna, pur si simplu, ca uleiul a trecut printr-un test de laborator impotriva unui ulei de referinta.
Nu garanteaza o economie de combustibil mai buna, dar majoritatea brandurilor de varf au cel putin unele vascozitati care sunt atat de etichetate.
Elgeka-Ferfelis este incepand cu anul 2008 importator si distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piata din Romania, comercializand lubrifianti de cea mai inalta calitate marca Shell: uleiuri de motor si transmisie pentru autoturisme si camioane, lubrifianti pentru aplicatii industriale si vaseline. Aceasta reprezinta cu profesionalism divizia de lubrifianti Shell, oferind tuturor clientilor sai asistenta tehnica necesara pre si post vanzare.