Pregatiri pentru SEO anului 2018

0 Shares
0
0
0

Lumea SEO continua sa se schimbe cu viteza luminii.

Cererile si asteptarile clientilor, ca sa nu mai vorbim de actualizarile de algoritm Google, ne motiveaza pe noi, comerciantii, sa facem schimbari in mod constant.

Complacerea va distruge cu usurinta munca pe care ati depus-o pentru a va clasa pe cele mai bune pozitii, lucru care va constitui un pericol pentru orice afacere / companie interesata sa supravietuiasca in lumea marketingului modern.

Avand in vedere ca 93% dintre experientele online incep cu procesul de cautare,   prioritizarea celor mai noi si mai bune practici in marketingul digital si in optimizare va fi cruciala pentru succesul fiecarui site.

Pe masura ce ne pregatim de intrarea in cel de-al patrulea trimestru al anului 2016, este o idee buna sa analizam tendintele si evolutiile pe care le-am vazut pe parcursul acestui an, pentru a putea intelege incotro ne indreptam.

Iata cateva tendinte pe care le-am nomonalizat ca fiind deosebit de importante pe masura ce ne pregatim pentru anul 2018…

Schema

Utilizarea instrumentului de testare pentru date structurate (schema markup) devine din ce in ce mai importanta odata cu schimbarea tendintelor Google si ale utilizatorilor.

Acest instrument de testare pentru datele structurate, Schema, ajuta la o mai usoara intelegere, de catre motoarele de cautare, a site-ului dumneavoastra, contribuind, astfel, la afisarea corecta a acestuia. Schema poate fi, de asemenea, deosebit de util atunci cand Google decide sa afiseze raspunsuri bogate, precum Quick Answers sau un Rich Card (noul format de afisare a rezultatelor in Google Search).

Google adora sa afiseze raspunsurile care ii ajuta pe utilizatori sa gaseasca mai usor ceea ce cauta.

La ora actuala, uneltele “rich snippets” (pe care Google le pune la dispozitia site-urilor pentru a afisa informatii mai relevante in acea mica descriere din fiecare rezultat al cautarii) sunt afisate pentru retete si videoclipuri, articole AMP (Accelerated Mobile Pages), intreprinderi locale, muzica, recenzii, emisiuni TV si filme.

Cu toate ca acest lucru se poate schimba in viitor, folosirea schemei ne ajuta sa ne asiguram ca site-ul nostru este intotdeauna pregatit.

Google a recurs, de asemenea, la cresterea nivelului de utilizare a Quick Answers: de la peste 22% in luna decembrie a anului 2014, la peste 40% la inceputul anului 2016. Schema poate ajuta la clarificarea scopului si continutului site-ului dumneavoastra, astfel incat testul dumneavoastra sa fie mai atragator pentru fragmentele de text generate de catre motoarele de cautare (snippet boxes).

Desigur, nu putem trece in revista tendintele procesului de optimizare al anului 2017 fara a vorbi despre RankBrain si inteligenta artificiala.

De cand acest program de inteligenta artificiala este al treilea cel mai important factor de ranking al Google, brandurile trebuie sa se asigure ca site-urile lor pot fi usor interpretabile de catre un program. Schema poate transforma acest obiectiv in realitate. Intrucat este posibil ca inteligenta artificiala sa se dezvolte in viitor, utilizarea  Schema va va asigura ca site-ul dumneavoastra nu va fi niciodata luat pe nepregatite, indiferent de ceea ce aduce viitorul.

Hibridarea si depasirea barierelor

Pe masura ce utilizatorii devin din ce in ce mai sofisticati online iar cerintele marketingului digital apropie profesionistii, este clar faptul ca brandurile care se dezvolta in lumea marketingului modern sparg zidurile care separa departamentele lor de marketing digital.

Utilizatorii de telefonie mobila acceseaza mesajele primite prin email, utilizatorii de dektop valorifica cupoanele retelelor sociale, iar utilizatorii care fac click pe anunturile dumneavoastra PPC (pay-per-click) se asteapta la o experienta de utilizare in concordanta cu ceea ce au avut atunci cand au ajuns pe site-ul dumneavoastra prin intermediul cautarii organice.

Pentru a atrage acesti clienti, aproximativ 80% dintre comerciantii digitali din intreaga lume vor desfasura campanii hibrid, iar profesionistii trebuie sa fie pregatiti pentru aceste schimbari.

Pentru a va asigura ca echipa dumneavoastra are totul bine pus la punct:

  • Organizati cursuri de formare in cadrul carora ajutati membrii diferitelor echipe sa cunoasca obiectivele si strategiile celorlalti.
  • Creati proiecte colaborative in cadrul carora membrii diferitelor echipe isi unesc fortele pentru indeplinirea unor scopuri comune;
  • Elaborati documente comune intre diferitele echipe, documente care definesc vocabularul, asteptarile si rolurile, astfel incat toata lumea sa poata comunica in mod eficient.

Modificari aparute pe paginile de rezultate ale motorului de cautare

Anul trecut, Google si-a concentrat atentia asupra paginilor cu rezultatele cautarii. Mai exact, s-a lucrat la cresterea numarului de caractere permise in unele meta descrieri si titluri.

Aceasta tendinta, acest nou serviciu, poate fi o provocare de care marketerii pot profita, intrucat nu este disponibil / aplicat tuturor site-urilor si, mai mult decat atat, Google nu a anuntat ca este permanent.

Cu toate acestea, pentru site-urile care activeaza in domeniul imobiliarelor, reprezinta o oportunitate extraordinara de a include mai multe cuvinte cheie si descrieri mai convingatoare cu scopul de a atrage vizitatori pe site.

Pentru a profita de aceste schimbari, ar trebui sa aveti in vedere urmatoarele:

  • Continuati sa utilizati cuvantul cheie principal la inceputul titlului si al meta descrierii, in situatia in care sunteti nevoit sa va limitati la numarul initial de caractere;
  • Utilizati spatiul suplimentar pentru a va extinde descrierea;
  • Daca meta descrierea dumneavoastra are mai putin de 100 de caractere, este recomandat sa o extindeti, pentru a evita ca descrierea dumneavoastra sa fie eclipsata de alte descrieri mai lungi.

Alinierea SEM (Marketing pe motoare de cautare) si semnalele de intentie

Intrucat cautarile cu intentie comerciala afiseaza, in medie, un numar mai mare de anunturi in partea de sus a paginii decat alte cautari, ratele de click sunt mai mici pentru rezultatele cautarilor organice, in comparatie cu cele care au mai putine anunturi in partea de sus a paginii.

Este recomandat sa stim ce termeni au rezultate organice in partea superioara a paginii; acest lucru este esential pentru prioritizarea eforturilor.

Pentru aceste subiecte, echipa care se ocupa de cautarea organica si cea care se ocupa de cautarea platita ar trebui sa colaboreze, astfel incat acesti termeni sa duca la cresterea profitului / rentabilitatii investitiei atat pentru eforturile platite, cat si pentru cele organice.

De asemenea, este important ca aceste echipe sa inteleaga pentru ce continut se afla acesti termeni in clasamentul rezultatelor cautarii si sa isi planifice strategia de continut astfel incat sa creeze pagini web si produse care se potrivesc cerintelor si nevoilor utilizatorilor.

Pe de alta parte, in cazul subiectelor legate de descoperiri, unde rezultatele cautarii au mai putine anunturi, echipele care se ocupa de cautarea organica ar trebui sa preia coducerea atunci cand vine vorba despre identificarea asteptarilor pe care utilizatorii le au de la continut si dezvoltarea unor experiente online de inalta performanta care atrag un numar mai mare de potentiali clienti.

Telefonia mobila si viteza

Dan Bradu, un binecunoscut analist SEO ne spus ca “de cand Google a prezentat pentru prima data proiectul AMP (Accelerated Mobile Pages), la sfarsitul anului 2015, importanta vitezei, in special pe dispozitivele mobile, a crescut. Google a stiut intotdeauna ca incarcarea lenta a paginilor afecteaza experienta utilizatorului, motiv pentru care o intarziere de o secunda are ca rezultat o reducere de 7% a numarului de conversii. Cu AMP, Google poate amplifica importanta vitezei.

Initial, AMP a fost creat pentru site-urile de stiri. Formatul elimina toate “surplusurile” unui website, ajutandu-l sa se incarce mai rapid. Potrivit Google, folosirea AMP poate imbunatati vitezele de incarcare cu 15 pana la 85%.

Telefonia mobila a cunoscut, de asemenea, un accent tot mai mare asupra importantei micro momentelor.

Micro momentele descriu reflexul oamenilor de a apela la un dispozitiv pentru a raspunde unei nevoi immediate.

Aceste nevoi se incadreaza intr-una dintre urmatoarele categorii:

  • Momentele de tipul “vreau sa stiu”;
  • Momentele de tipul “vreau sa merg”;
  • Momentele de tipul “vreau sa cumpar”;
  • Momentele de tipul “vreau sa fac”.

Atunci cand brandurile sunt in masura sa raspunda acestor nevoi, ele sunt capabile sa ofere o experienta mobila optima si, astfel, sa-si imbunatateasca reputatia.

Aceste pagini AMP servesc indeosebi momentelor de tip “vreau sa stiu”. Recent insa, AMP a inceput sa se extinda dincolo de granitele acestei nise, ajungand la momentele de tip “vreau sa cumpar”. In acest sens, eBay isi concentreaza eforturile pe optimizarea a milioane de pagini pentru utilizatorii de comert electronic.

Intrucat viteza, datorita optimizarii AMP, incepe sa domine o si mai mare parte a ecosistemului digital mobil, va deveni si mai importanta pentru branduri; acestea vor reusi sa scurteze timpul in care se incarca paginile. Chiar si brandurile care nu utilizeaza AMP vor fi in continuare afectate de asteptarile crescande ale clientilor in ceea ce priveste site-urile rapide.

Pentru a va asigura ca brand-ul dumneavoastra este mereu pregatit, ar trebui sa luati in considerare urmatoarele:

  • Evitati imaginile inutile si reduceti dimensiunea imaginilor pe care le introduceti;
  • Nu utilizati imagini care sunt foarte complicate si care ar necesita un timp de incarcare foarte mare;
  • Pastrati numai cookie-urile esentiale;
  • Comprimati site-ul, daca este posibil.

Este posibil ca SEO anului 2018 sa fie la fel de surprinzator si interesant ca si in trecut. Acum, brandurile trebuie sa-si foloseasca si sa-si organizeze timpul si, cel mai important, trebuie sa-si consolideze site-urile astfel incat acestea sa fie pregatite pentru tendintele si schimbarile viitorului”, a mai precizat Dan Bradu, de la DanBradu.com.

0 Shares
You May Also Like