Cand au aparut primele masini Hyundai cu faruri led?

0 Shares
0
0
0

Farurile LED ofera o gama mai buna de vedere si pot economisi soferii bani pe toata durata de viata a unei masini. Deci, nu este de mirare ca acestea devin din ce in ce mai vizibile, in orice sens, pe drumurile noastre.

Nasterea farurilor LED

Primul set de faruri cu LED-uri (cu LED-uri) a venit in 2007, in timp ce prima masina cu faruri cu LED-uri, lumini de zi si indicatoare de rotatie a urmat doi ani mai tarziu. Desigur, pe atunci acestea erau limitate strict la piata auto de lux.

De atunci, producatori precum Hyundai Motor s-au impins sa democratizeze tehnologia, facand-o mai larga disponibila pentru un numar mai mare de oameni la preturi mai accesibile.

Pana in 2012, un raport JD Power a constatat ca farurile cu leduri au fost cea mai dorita tehnologie pentru cumparatorii de masini noi, in timp ce 70% dintre respondenti la Automotive Emerging Technologies Study au declarat ca sunt dispusi sa cheltuiasca suplimentar pentru LED-uri.

Poate parea incredibil pentru ceva la fel de simplu si de neincrezator precum sursa de lumina a unei masini, dar nu este surprinzator cand iei in considerare avantajele pe care le ofera. LED-urile detin din ce in ce mai multe caracteristici standard pentru modelele de masini noi si pot economisi proprietarilor bani pe termen lung.

Cum functioneaza ledurile?

Filamentul zvelt al sarmei intr-un bec traditional cu halogen se va degrada in timp, ceea ce duce la o eventuala defectiune. LED-urile nu au un filament, ci folosesc un semiconductor care elibereaza fotoni de lumina atunci cand se aplica o incarcare electrica.

Deci, in timp ce becurile cu halogen vor dura aproximativ 5.000 de ore, la o utilizare solida de 50 la suta, farurile cu leduri pot dura pana la 22 de ani. In mod evident, acest lucru este mai lung decat cei mai multi soferi vor detine oricare masina, garantand o reducere a costurilor de intretinere.

LED-urile sunt de asemenea mai eficiente decat luminile cu halogen si xenon, folosind mult mai putina energie pentru a genera o cantitate egala de lumina.

De fapt, acestea sunt semnificativ mai economice: luminile cu LED-uri transforma 80% din energia pe care o folosesc direct in lumina, pierzand doar 20% in proces, comparativ cu 40% pierdute de xenon si 80% risipite cu halogene.

La randul sau, acest lucru face ca masinile cu iluminare LED sa fie mai eficiente in ceea ce priveste consumul de combustibil decat cele fara.

Folosirea mai putina energie atrage mai putina energie din bateria si motorul unei masini, ceea ce inseamna ca proprietarul acesteia va cheltui marginal mai putin de fiecare data cand viziteaza pompa – economii care se ridica la o cantitate semnificativa de-a lungul anilor.

Diferite LED-uri au scopuri diferite

De asemenea, calitatea luminii pe care o proiecteaza LED-urile este mai buna. Temperatura de culoare pe care o produc – in jur de 6.000 de grade Kelvin – este la capatul albastru al scarii, facandu-le mai calde chiar si inca galbene de 4.000 de grade Kelvin de lumini cu xenon.

Luminile albastre sunt mai luminoase si ofera mai mult contrast, ceea ce faciliteaza soferilor sa distinga obiectele noaptea si taie oboseala soferului, in timp ce este mai putin orbitor pentru alti participanti la trafic.

De asemenea, luminile cu LED-uri fac mult mai usor sa se vada in ceata si in alte conditii de vizibilitate slaba, oferind soferilor mai mult timp pentru a reactiona si pentru a le mentine cat mai in siguranta pe drum.

Luminile cu LED ofera o imbunatatire si mai mare a asistentei cu fascicul ridicat, tehnologia care utilizeaza senzori pentru a detecta farurile si farurile din spate ale altor vehicule inainte, activand automat farurile cu fascicul ridicat ale unei masini daca drumul este clar, sau le scufunda cand vine un alt vehicul in vedere.

Cu ajutorul LED-urilor matriciale, farurile se vor intuneca in momentul in care autoturismele de intrare sau precedente intra in raza de actiune, dar continua sa arunce lumina completa a fasciculului pe zonele din fiecare parte a acestora.

Acest lucru este posibil, deoarece grinzile inalte sunt de fapt compuse din numeroase LED-uri individuale, dispuse intr-o matrice de randuri si coloane.

Acestea pot fi activate si dezactivate sau intunecate individual intr-o chestiune de milisecunde de catre o unitate de control, permitand soferului unei masini sa beneficieze de acoperire continua cu fascicul inalt, fara a afecta vederea nimanui pe drum.

Farurile Hyundai Motor sunt acolo unde designul respecta tehnologia de ultima ora

Etapa finala a designului auto Hyundai Motor este aplicarea farurilor inovatoare care combina functionalitatea cu o atingere emotionala. De exemplu, farurile cu LED-uri complete de la Hyundai IONIQ si luminile verticale de zi cu LED in forma de C, ii ajuta sa-i ofere aspectul semnaturii.

IONIQ Hybrid este caracterizat prin faruri Bi-xenon cu lampi de pozitionare in forma de C, in timp ce IONIQ Plug-in ofera faruri cu fascicul suplimentar.

Intre timp, versiunea complet electrica a liniei ofera, de asemenea, faruri fata cu fata LED si lampi combinate spate, cu un model unic care confera masinii o identitate distincta atunci cand este privita din spate.

0 Shares
You May Also Like