Newsletter

Nume:

E-mail:

Multimedia

Spot radio
This text will be replaced by the flash music player.
Imagini
     

Raport CJI “Publicitatea care nu se vede”: Piata de publicitate publica din Romania este evaluata intr-un raport la peste 150 de milioane lei in 2011

Piata de publicitate publica in Romania este in continua crestere, intr-o perioada in care piata de publicitate este, la nivel general, in scadere de cativa ani, arata un raport dat publicitatii marti de Centrul pentru Jurnalism Independent. Acesta arata ca piata de publicitate publica “are potentialul de a depasi 150 milioane lei (circa 35 milioane euro) in 2011”. In ansamblul ei, piata de publicitate din Romania, in 2011, a fost evaluata la circa 300 de milioane de euro. Potrivit studiului, desi creste numarul de proceduri de achizitii de servicii publicitare, pierd teren masuri

Raportul “Piata de publicitate publica din Romania: Accelerati!”, semnat de Ioana Avadani si Ciprian Nicolae, analizeaza procedurile de achizitii publice derulate pe parcursul a patru perioade: iulie-decembrie 2009, iulie-decembrie 2010, ianuarie-iunie 2011, iulie-octombrie 2011.
In cadrul studiului au fost verificate procedurile de achizitii (licitatii si cereri de oferte) publicate pe e-licitatie.ro (http://www.e-licitatie.ro) si a fost analizata respectarea regulilor de publicare a anunturilor/invitatiilor de participare pe www.publicitate publica.ro. Au fost verificate procedurile legate de servicii de publicitate, de consultanta in publicitate, de gesionare publicitara, de campanii de publicitate, de promovare, productii de filme publicitare, servicii de radio si televiziune.

Raportul arata o crestere accelerata a sumelor totale supuse procedurilor de achizitie publica, de la 37,8 milioane lei in al doilea semestru din 2009 la peste 130 de milioane de lei in ianuarie-octombrie 2011.
Raportul arata, totodata, ca “pretul cel mai mic” ramane cel mai des folosit criteriu de atribuire, in defavoarea criteriului “oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic”.

Autoritatile centrale contracteaza cele mai mari sume de bani, urmate de autoritatile locale (ADR-uri, judete, municipii etc.), in timp ce institutiile publice, societatile comerciale si ONG-urile contracteaza cele mai mici sume.

citeste mai mult pe hotnews.ro



AfaceriPublice.ro Feed-ul RSS al afaceripublice.ro